Hi da wir ja jetzt einen Turbo Modus für z64 haben wollte ich mal fragen ob jemand von euch eine Einstellung ohne Grafik Fehler gefunden hat? VG
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letzter Beitrag von CapFuture1975 am
Super Mario Bros 64 Einstellungen u64 turbo modus?
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bin etwas verwirrt, topic sagt u64 im text sprichst du von z64
also wenn es um das Ultimate64 geht, da gibt es eigentlich nicht viel einzustellen. Turbo auf minimum 2 MHz, Turbobit enable, Badline Timing enable, SuperCPU Detect enable
Siehe hier Super Mario Bros auf Ultimate64
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danke das war ein Schreibfehler sorry.
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bin etwas verwirrt, topic sagt u64 im text sprichst du von z64
also wenn es um das Ultimate64 geht, da gibt es eigentlich nicht viel einzustellen. Turbo auf minimum 2 MHz, Turbobit enable, Badline Timing enable, SuperCPU Detect enable
Siehe hier Super Mario Bros auf Ultimate64
danke mit den Einstellungen läuft das game genau so flüssig wie am NES! Gibt es die Möglichkeit beim NES einen zweiten Button zu mappen? Ich bin zwar durch turrican gewöhnt mit nach open zu springen am joypad aber wäre cool wenn man einen zweiten knopf bei dem spiel hätte.?!
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Gibt es die Möglichkeit beim NES einen zweiten Button zu mappen?
Der ist beim NES doch schon gemappt
Du meinst bestimmt auf dem C64!
Siehe englische Beschreibung:
CONTROLLERS
The game is controlled using joystick (or gamepad) in either control port and supports 2 button joysticks (using POT X, like the C64GS joystick).
The joystick used to start a game will control Mario. If a 2 player game is selected, the other joystick will control Luigi.
You can press F1 or F3 to toggle between the 4 modes for control port 1 or 2 respectively. A message on the screen will display what mode you have selected. These modes are:
Mode 1 - Up > Jump (Default)
Mode 2 - Up > Jump, buttons swapped
Mode 3 - Standard
Mode 4 - Standard, buttons swapped
The mapping scheme is by default setup for 1 button joysticks, where pushing up will trigger jumping (and swimming).
On the C64, this is the most common way to control your character in platform games. Examples: Bubble Bobble, The Great Giana Sisters, Mayhem in Monsterland, Turrican, Wonder Boy.
If you have a joystick which supports 2 individual buttons, the second button will also trigger jumping (and swimming) in mode 1 and 3.
Depending on the physical layout of your joystick, you can change the control scheme to swap the action of the buttons (mode 2 and 4) so that they correspond physically with a NES-controller.
Reference of a NES-controller:
- The A-button (placed to the right) is jump (and swim)
- The B-button (placed to the left) is throw fireballs (and accelerate)
For 2 button joysticks it is also possible to use mode 3 and 4 which disables the UP > Jump-mapping. Do not use these modes on 1 button joysticks as you will not be able to either jump or throw fireballs.
KEY DESCRIPTION
<- - Exit to title-screen (during a game)
RUN/STOP - Pause game
F1 - Toggle joystick mode for control port 1
F3 - Toggle joystick mode for control port 2
F5 - Decrease SID volume (on some 6581 SID-chips the audio can sound distorted on the highest volume)
F7 - Increase SID volume