Argh hast du etwa für Teil 1 jetzt auch noch ne PCB gemacht?
Meine +Software ist aber noch nicht fertig mein Bester!
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Argh hast du etwa für Teil 1 jetzt auch noch ne PCB gemacht?
Meine +Software ist aber noch nicht fertig mein Bester!
Zählen dazu auch CRT-Files, wo ich nur ein Titelbild davor gesetzt habe?
Na klar mein Bester!
Ich habe auch explizit an dich gedacht als ich den Thread gemacht habe und hoffe das du deine ganzen Sachen hier auch rein packst!
Erst so wird es ja zu einem Sammelpool an neuer Software für Module. Die einzelnen Threads gehen ja sonst unter wo sie schon gepostet wurden.
Edit: An The Joker habe ich auch gedacht und würde mich freuen wenn er seine Sachen hier auch rein packt!
Hier soll ein allgemeiner Sammelpool entstehen für Software die NEU gemacht wurde für Module (Incl. der besonderen Bauart).
Ich mache mal den Anfang mit Elite.
Focko hat mich darauf aufmerksam gemacht das es keine Bug freie Crt. Software für Elite gibt für die neue Platine von OliverW.
Das habe ich zum Anlass genommen mich daran zu setzten eine neue "gefixte" Crt. Elite Version zu basteln.
Den nachträglichen Wunsch nach der deutschen Version bin ich auch nachgekommen.
Hier nun meine überarbeiten Versionen von Elite in Deutsch und Englisch als MD Cartridge Image.
Laut meinen beiden lieben Testern Focko & Dcobain sind sie wohl soweit Bug frei.
Spielstände (auch eure alten) können von Disk 8 geladen und dort wieder gespeichert werden.
Edit: Dcobain wird zukünftig "Fan project without financial interest" auf seine PCBs schreiben und das gilt natürlich auch für die ganze Software die hier gepostet wird!!!
Sollte im Grunde jedem hier mehr als klar sein aber auf Grund von aktuellen Diskussionen evt. noch mal extra der Hinweis dazu.
Edit2: Tools sind natürlich erlaubt aber bitte nehmt wie z.B. CapFuture1975 Games ohne Intro oder rippt die alten Intros weg damit es Clean und wirklich was neues wird.
Great news everyone, Crystal case production is now officially complete!
Ne das gibt es schon länger. Ich denke es handelt sich dabei um das hier:
Zitat von https://github.com/gazzmaniac/Amiga-SMD-500Alles anzeigenWarning and Disclaimer
Be advised that this project was only developed to a working prototype. It has not been updated since 2019. There are significant issues with it, not least of which are many of the holes and plugs do not line up with the A500 case. If you want to build a replacement A500 or A500+ you should build a different project. These files are made available in case somebody ever wants to use them as the basis for another project. No support will be given by the author should you choose to ignore this advice and build it anyway. Note the change in license. Feel free to use this project but I do ask that any derivative projects give credit and are also open source. No other changes have been made to this project.
Introduction
The SMD 500+ project is a re-creation of the great Commodore Amiga 500/500+ using modern surface mounted components except for the CPU, custom chips, and CIAs.
The schematics are based on the schematics provided by Commodore in the Amiga 500+ user manual. Each of the SMD components (except for the chip ram) was verified as available from Mouser in June 2019. Anyone looking to construct the board would need a donor A500/A500+ or A2000 board in order to obtain the custom chips.
Features
Certain experimental features have been added, most notably the ability to use either the 1 mb 8372 Agnus or the 2 mb 8375 Agnus, which are not pin-compatible with each other. The board is set up to use the 8375 by default but can be changed simply by changing a couple of jumpers.
SVideo and Composite is supplied by an AD723 PAL encoder. PAL only at this stage (sorry America).
The rechargeable battery has been substituted for a coin cell and diode (Aminet hack) and the RTC area has been slightly modified to allow for the RTC72421 IC to be used.
An option for a single HYB5118160BSJ 1Mx16 2 mb chip ram IC is available instead of using the eight 256kx4 TTH ICs. The board is set up for the HYB5118160BSJ by default but can easily be changed with jumpers. Note this modification is probably the most experimental of the lot and I am not 100% confident that there is not a mistake.
The power input socket is the same as Chucky Hertell's Re-Amiga 1200 board - i.e. you can use either the normal square DIN or a round DIN.
The EMF filters have been replaced with resistors and capacitors same as on the Amiga 1200.
Nein es ist die Ur Version aber zumindest sind bekannte Bugs die Focko mir genannt hat jetzt hoffentlich Geschichte.
Einen kleinen Software Teaser kann ich ja auch mal raus hauen. Focko hat mich darauf aufmerksam gemacht das es wohl keine Bug freie Software für Elite als Cartridge gibt.
Das habe ich zum Anlass genommen mich daran zu setzten und der erste Test von Dcobain & Focko ergab das meine neue gefixte Elite Version wohl Bug frei ist.
Den nachträglichen Wunsch nach der deutschen Version bin ich auch nachgekommen und jetzt arbeite ich daran.
So gibt es dann zur aktuellen SB von OliverW. demnächst hoffentlich Bug freie Software für Elite.
Ja damit fing alles an bei Dcobain und mir und die jetzige PAC MAN Software hat ein krasses Update bekommen im Vergleich zur Beta Software u.A. mit allen Bugfixes die bisher bei unseren Tests aufgetaucht sind.
Hier möchte ich auch gleich noch mal die Gelegenheit nutzen mich bei Dcobain , Focko und -trb- für das ausführliche testen zu bedanken!
P.S. Dcobain Ich bin auch dafür das du sie gleich im dreier Pack als SB machst.
Ich nicht aber auch wenn der Sound realistisch ist musste ich den Ton fix ausmachen.
Ein Update mit Sound on / off wäre gut.
Geir Straume hat seinen Beitrag zur Reset64 4KB Craptastic Game Compo veröffentlicht.
They said it could not be done on the C64.
We are finally confident to show what we have been working on for a while. Andreas Larsson (Jackasser) on code, Joachim Ljunggren (The Sarge) putting the pixels to life and a little secret who does the music.
Right now part one of the point and click adventure is completely playable with all the background graphics and objects done, all dialogue, inventory system and sword fighting done.
Still to implement the character sprites and the code logic for that system. That's why there is a white square on the screen, its Guybrush.
There is still lots of coding, music making and pixelputting to make so it will not be released anytime soon.
It’s really ScummV4 ported. It runs the original scumm scripts transpiled to native 6502-code. Cooperative multitasking running up to 50 scripts in paralell.
The scripts controls -everything- except actual rendering and path finding. Very fun puzzle to code, and extra fun with Joachim throwing new pictures on a daily basis.
There are ALOT of assets in this game. ALOT.
Ihr könnt die offizielle Grey Demo V6 auch selber mal antesten.
Download -> Klick
Edit -> What's new in version 6
- more sophisticated levels with increasing difficulty level
- improved enemy "AI"
- new textures
- new sounds
- refurbished sprites
- new pickups
- traps
- quick save / load system.
- mini-map displayed on status bar.
Edit 2 -> Credits:
Programming by Piotr Kózka.
Music, sound effects, and textures by Kamil Wolnikowski.
Level design by Kamil Wolnikowski and Piotr Kózka.
Sprites by Kamil Wolnikowski, Piotr Kózka.
Aleksi Eeben hat seinen Quantum Soundtracker released.
Quelle / Download -> Klick
Hier mal der aktuelle Stand im YT Video:
Credits:
- Programming by Piotr Kózka.
- Music, sound effects, and textures by Kamil Wolnikowski.
- Level design by Kamil Wolnikowski and Piotr Kózka.
- Sprites by Kamil Wolnikowski, Piotr Kózka.
Played by: Kamil Wolnikowski
Ich persönlich bin mit dem Ergebnis sehr zufrieden und freu mich drauf!