Da ich auch bei t bin eine Frage. Warum erlaubt man dir dort keine Mails zu senden?
Ich nutze den E-Mail Service dort seit den ersten Tagen und bislang konnte mir jeder schreiben. Außer als mein Postfach zu voll war.
Ich werde ein Blogpost über das schreiben, aber kurz:
Ich war im Urlaub, ich schreibe dem Kunde dass es wird länger dauern. Keine Antwort aber auch keine Mailserver Rückmeldung. Ich nehme es war zugestellt wie überall. Später komme ich zurück, schreibe eine weitere e-mail. Nach einigen Tagen kommt die Rückmeldung dass es nicht zugestellt war weil "None/bad reputation.". Nachdem ich mehr als zu viel Zeit mit all dem Unsinn verbracht hatte, mit dem sie auf meine Anfrage antworteten, hatte ich genug. Das war meine letzte Nachricht:
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Dear Mr. <Nachname>, what is still missing for you to allow *your users* to receive legitimate, commercial BTW, e-mail from us?
I even fulfilled your *very unique* requirement to setup a website with contact information for the mail server we use. I wouldn't care an iota to do that if there was not a customer whom we need to contact because of his order, for which he paid money and haven't received yet. I did even this, even if this is the very first time I had to do this in the last about 30 years of running internet companies and services.
Please understand that there is no way I am going to discard our own servers or rebuild our working mail system "to use SMTP relay or e-mail gateway" because of your FAQ 4.1, which says: "We recommend that users of dialups, cloud and other anonymous systems use a mail gateway (SMTP relay) from a suitable provider."
We are NOT "users of dialups, cloud and other anonymous systems". You received all the information you asked for.
I do please politely to have understanding that *your user* is now waiting for information from us and you tell us to use SMTP relay instead of our own, fully configured and maintained service we use for years.