Disk2EasyFlash - Fertige Images

• CapFuture1975, The Joker,

On lemon64.com user named skits recently asked for help because he has problems loading disk2easyflash games with 1541U2+, everything works fine with 1541U2:

These are copy-paste of his posts:

1. "Are there any special settings for the UII+ that should be enabled or disabled to get these to work? I am getting a blue screen after pressing enter on the .crt files and nothing starts. I have drive 8 enabled, jiffy disabled and all built in carts are disabled. I am running 3.1a fw with UII+ on a mk1 reloaded board with a PLAnkton replacement chip in PAL mode. I have downloaded v3.0 of the easy flash conversions."

2. "I moved from the UII+ to my UII with 2.6 FW, and the converted .crt easy flash games worked fine on it. I even set the UII+ with the same settings as the UII, and I still could not get the games working. It just goes back to the main screen that is blank and gets stuck there. It does not come up with the load command like the UII does."

Can you help to solve this problem, so 1541U2+ users can also use disk2easyflash games?
  • Jerry,

Basically, C64 scene in last years is interested to make easyflash versions of new games only, and there are so many old disc-games deserving easyflash treatment ;)

But here we have Santa in form of Master (using nick Klaus Scheuer here), and he's doing hard work properly converting many disc games to EF format fulfilling wishes 8)
    You can add The Joker for EF conversions, and practically that's it. :)

(I just use disk2easyflash program to convert them, and whole job is already done).

So, if they find time and will, maybe some of your wishes will become reality :D
  • CommFor schrieb:

CapFuture1975, The Joker,

On lemon64.com user named skits recently asked for help because he has problems loading disk2easyflash games with 1541U2+, everything works fine with 1541U2:

These are copy-paste of his posts:

1. "Are there any special settings for the UII+ that should be enabled or disabled to get these to work? I am getting a blue screen after pressing enter on the .crt files and nothing starts. I have drive 8 enabled, jiffy disabled and all built in carts are disabled. I am running 3.1a fw with UII+ on a mk1 reloaded board with a PLAnkton replacement chip in PAL mode. I have downloaded v3.0 of the easy flash conversions."

2. "I moved from the UII+ to my UII with 2.6 FW, and the converted .crt easy flash games worked fine on it. I even set the UII+ with the same settings as the UII, and I still could not get the games working. It just goes back to the main screen that is blank and gets stuck there. It does not come up with the load command like the UII does."

Can you help to solve this problem, so 1541U2+ users can also use disk2easyflash games?
    I found out, i think: You must also disable "Map Ultimate Audio..."

If it is on, the splash screen from easyflash shows up, then the screen change and nothing furthermore happened.
    If you disable it, the CRT will load normally!

The "Map Ultimate Audio..." you find under "C64 and cartridge settings"

DoReCo #56 24.03.2018
  • CapFuture1975 schrieb:

I found out, i think: You must also disable "Map Ultimate Audio..."
    Hi Guys,

Thanks to CommFor for posting my question from Lemon64.com and thanks to CapFuture1975 for the answer. I would had never thought that this feature would conflict with starting these easyflash .crts. I disabled "Map Ultimate Audio" and the crt files worked like a charm on the UII+.

Also thanks for doing these disk2easyflash conversions as it makes playing multiple disk games on the C64 much more fun/easy!
  • Retro-Nerd schrieb:

@Klaus/Stephan

Hattest du eigentlich Labyrinth und Grand Monster Slam noch gefixt? Da wurden ja Bugs gemeldet.

Nicht Disk2Easyflash, aber trotzdem erwähnenswert. Cabal EF von Nostalgia. :thumbsup:

csdb.dk/release/?id=161560

An "Grand Monster Slam" bin ich noch am Arbeiten.
    Ich hatte Flexman letzte Woche ein Update geschickt,war aber immer noch fehlerhaft.
    Ich schätze mal,dass ich dieses Wochenende damit fertig werde.
    Aufgrund meiner schlechten Spielerleistung muss mir unbeding ein Trainer einbauen damit ich das Spiel ausgiebig testen kann.

An Labyrinth war ich noch nicht bei. Aber gut dass du das erwähnst. Das werde ich danach testen/durchspielen

Gruß: Stephan
  • Neu

Auch auf Anfrage, das Spiel Target Renegade.
    Da ich ein weinig faul war, nur als D2EF.
    Der dafür benutzte Crack stammt von Mr.Fox.

Ich denk mal, dass es ganz gut geworden ist, wenn man bedenkt, dass im Spiel auch unter $d000 geladen wird.
    Eigentlich geht das mit D2EF nicht.

Dateien
  • Neu

Anthony W. schrieb:

@Klaus Scheuer

Konntest du dich schon um Labyrinth kümmern, oder ist das zeitlich zu aufwändig?

grüße
    A.

Soweit ich das im Lemon64 Forum gelesen habe, muss man 3 mal durch eine der beiden Luken fallen.

Weiß darüber irgendwer mehr ?

Ansonsten werde ich die Diskversion fürs EasyFlash umsetzen.

Dafür brauche ich aber meine sauer programierten EF-Saveroutinen

• Neu

Klaus Scheuer schrieb:

Ich habe dummerweise meinen Ordner mit den EasyFlash Quellcode-Saveroutinen gelöscht
    Ich hoffe, dass ist noch nicht all zu lange her, eventuell kannst Du Sie mit einem Datenrettungsprogramm wieder herstellen. Wenn Du natürlich fleißig deinen Rechner weiter benutzt hast, dann sieht es eher mau aus.

Hier mal ein Link zur Datenrettung: extreme.pcgameshardware.de/win…-rueckgaengig-machen.html

DoReCo #56 24.03.2018
  • Neu

CapFuture1975 schrieb:

Klaus Scheuer schrieb:

Ich habe dummerweise meinen Ordner mit den EasyFlash Quellcode-Saveroutinen gelöscht
    Ich hoffe, dass ist noch nicht all zu lange her, eventuell kannst Du Sie mit einem Datenrettungsprogramm wieder herstellen. Wenn Du natürlich fleißig deinen Rechner weiter benutzt hast, dann sieht es eher mau aus.
    Hier mal ein Link zur Datenrettung: extreme.pcgameshardware.de/win…-rueckgaengig-machen.html
    Nein, leider nicht.

Ich habe mit dem leeren das Papierkorbes einen Datenschredder verknüpft.

Das heißt, wenn ich etwas lösche, ist es weg.

Soein Mist. Da habe ich viel Mühe und Arbeit reingesteckt.

Wichtig ist die EAPI zum speichern. ich habe hier nur etwas mit v0.3 "ndefgui"

• Benutzer online 1

1 Besucher